גיזום עצים לפי עונות

לקבלת הצעה
השאירו פרטים

לקוחות ממליצים

לקוחות ממליצים

מחירים מעולים

ניסיון רב שנים

תוכן עניינים

גיזום עצים זוהי עבודה למומחים הדורשת ידע, ניסיון וציוד מקצועי. את הגיזום מבצעים לשם מספר מטרות: אם זה לשם הבראה והתחדשות העץ או אם לשם מניעת הפיכתם למטרד או מפגע בטיחותי.

הפרמטר הראשון לגיזום עצים הוא הגובה שלהם. לא גוזמים עץ צעיר מידי מכיוון שהוא צריך את העלים הצעירים שלו בשביל לגדול ולפרוח, וגם כשגוזמים עץ בתחילת דרכו זה בשביל לעצב את הבסיס שלו ועושים את זה מאוד מאוד בזהירות.

פרמטר מרכזי נוסף הוא גיזום לפי עונה, כלומר חשוב להפקיד לבצע גיזום לכל עץ בעונה המתאימה לו באופן ספציפי. הנה מידע כללי על גיזום עונתי בהתאם לסוג העץ:

עצים נשירים

יש עצי נוי ועצי פרי נשירים. עצי הנוי הנשירים הינם האלונים, כליל החורש, דולב מזרחי, צייבה מחומשת צפצפה, מילה ירוקה ואחרים ועצי הפרי הנשירים הינם עץ השקד, פקאן, תפוח, אגוז ואחרים. העצים הנשירים משילים את העלים שלהם לקראת החורף ובחורף הם נכנסים לתרדמת מה שהופך את הגיזום שלהם לאיכותי יותר. חשוב לא לפגוע בפרי או בפקעות הצמיחה ובבוא האביב הם "יתעוררו" בצורה מרשימה יותר.

עצים ירוקי עד

עצי הנוי ירוקי העד הינם הפיקוס, האלון, כרבל לביד, מיני אקליפטוסים, ער אציל ואחרים, ועצי הפרי ירוקי העד הם ההדרים, הגויאבות, החרוב והזית. עצים ירוקי עד גוזמים בסתיו ובאביב שהן עונות הלבלוב של העצים, וכן בקיץ. בימי החורף קצב הגידול נפסק או לפחות פוחת אך הם לא נכנסים לתרדמת חורף, ושמם "ירוקי עד" הוא בגלל שהם נראים כך כל השנה.

עצים נשירים מותניים

עצים נשירים מותניים הינם השקמה, הצאלון, ברכיכיטון אדרי, אנטרולוביום עגול פרי ואחרים. אלו עצים שרגישים לקור ולכן חשוב לא לגזום אותם בעונת החורף, מכיוון שבחורף הם עלולים להיפגע ואף להגיע למצב בלתי הפיך. מתי כן אפשר לגזום אותם? אם החורף אינו חורף קר או כשהטמפרטורות מתחילות לעלות. העצים הנשירים המותניים לא נכנסים לתרדמת חורף.

מקרים חריגים

במקרה של עצי ברוש ואורן למשל, חשוב לדעת כשגוזמים ענף הוא לא צומח שוב והמראה נהיה יבש. לכן יש צורך לדלל את הענפים ולהשאיר ירוק בכל ענף. אפשר לדבר עוד הרבה על סוג עצים ועל העונה בה צריך לגזום אותם, אך חשוב לדעת שישנם לא מעט מקרים שנחשבים ליוצאים מהכלל, מקרים בהם גיזום העצים יהיה בזמן אחר ממה שנהוג לחשוב בהתאם לטמפרטורה, גובה, המיקום הגיאוגרפי שלהם ופרמטרים אחרים. לכן, מוטב להימנע מביצוע גיזום לא נכון שעלול לגרום נזק משמעותי לעץ והתייעץ או להיעזר בשירותיו של גוזם עצים מומחה.

אנו מתמחים בכריתת וגיזום כל סוגי העצים ומכל סיבה שהיא. יש לנו את הציוד המתאים לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר, וחשוב מכך, לבצע את העבודה בדרך הבטוחה ביותר. נשמח לספק גם לכם שירות מעולה, ונשמח לייעץ לכם ולתת לכם מידע נוסף.

צרו עמנו קשר כעת ואנו נדאג לבצע גיזום עונתי באופן מקצועי ויעיל 🙂

שירותי גיזום עבור כל ערי המרכז